Jedną z czynności, które realizujemy w naszej kancelarii, jest sporządzanie testamentu. W Katowicach znajduje się nasza siedziba, gdzie przyjmujemy klientów i realizujemy nasze usługi. Jeśli jednak wymaga tego sytuacja — np. stan zdrowia testatora — możemy zająć się realizacją w innym miejscu (np. w domu, w szpitalu, w domu spokojnej starości). Do każdego klienta podchodzimy w indywidualny sposób i z empatią, mając świadomość tego, jak wrażliwa jest kwestia właściwego wyrażenia ostatniej woli i uregulowania swoich spraw majątkowych.
Sporządzenie testamentu można wykonać samodzielnie lub zlecić tę czynność rejentowi, który zgodnie z obowiązującymi regulacjami jest do tego uprawniony. Choć w drugim przypadku czynność ta jest odpłatna, gwarantuje niepodważalną ważność dokumentu. Ogranicza to ryzyko konfliktów sądowych pomiędzy spadkobiercami, a także samego podważenia dokumentu, które ma miejsce bardzo często przy wybraniu innej drogi wyrażenia swojej ostatniej woli.
Jeśli taka jest wola spadkodawcy, rejent zgłasza akt w Notarialnym Rejestrze Testamentów, dzięki czemu osoby, których bezpośrednio dotyczy procedura spadkowa, z pewnością zostaną poinformowane o zapisie po otwarciu spadku, czyli po śmierci spadkodawcy.
Ponadto zgodnie z polskim ustawodawstwem testament w formie aktu notarialnego musi być przechowany w kancelarii przez 10 lat. To, w połączeniu z rejestracją, sprawia, że dokument nie zostanie zagubiony, co może mieć miejsce, gdy samodzielnie się sporządzi jego treść i będzie ją przechowywać w nieodpowiednio zabezpieczonej przestrzeni.
W naszej kancelarii realizujemy również inne czynności dotyczące zarządzania swoim majątkiem. Zajmujemy się m.in. sporządzaniem intercyzy https://katarzynawalotek.notariusz.pl/intercyza, czyli umowy majątkowej małżeńskiej, która znosi ustrój wspólnoty majątkowej i zastępuje go indywidualnymi ustaleniami między mężem i żoną.
W trakcie sporządzania testamentu notariusz czuwa nie tylko nad zgodnym z wolą klienta sformułowaniem dokumentu, lecz zaświadcza o zdolności postrzegania rzeczywistości przez zleceniodawcę.
Przed wizytą w kancelarii warto telefonicznie lub mailowo umówić się na spotkanie — można też zrobić to osobiście, w kancelarii. W trakcie konsultacji można też uzyskać informacje dotyczące tego, jak się do prawidłowo przygotować do spisania ostatniej woli.